23.12.16

Kreative desember - vottene som forsvant

Nei, det er ikke falsk beskjedenhet når jeg sier at av og til skjer dårlige ting for en grunn. Og jeg kan si det høyt når det er meg sjøl det gjelder.

Jeg holder på med en ny design, et par votter. Veldig, veldig inspirert av Anne Bårdsgårds bok, Selbuvotter. Det er ikke det at det syntes at den er inspirert av boka, men det er selve ideen hun presenterte: To millioner sideborder på norske votter. For da tenker jeg, "det må da være en måte den ikke har vært presentert på ennå?".

Og det tror jeg ved at jeg har plassert den foran i stedet, at dette er metode 2 millioner og en, mener jeg. Det største problemet jeg har møtt på ved å gjøre det på denne måten er hvor man skal starte omgangen nå? Det er så mye enklere når sideborden faktisk er i siden. Men som Torirot Design har vist tidligere, så kan starten på en omgang også være i håndflata.

De grensene vi setter for oss sjøl kan være basert på velprøvde metoder, men de kan også lekes med.

Men - nå har jeg mista votten, prøveksemplaret mitt. Det kan hende det dukker opp, men jeg syns det hadde vært greit om det ikke gjorde det også. Min erfaring er at det alltid blir bedre når man prøver på nytt igjen, uten å skrive av originalen.
Følg med og se.

3 kommentarer:

  1. Det er i alle fall en veldig pen vott - uansett hvor den har gjemt seg. Nr 2 trenger kanskje ikke å være prikk lik?

    SvarSlett
  2. Veldig vakkert forsøk var det iallefall, håper den dukker opp igjen :)

    SvarSlett
  3. uffda, kanskje du finner den igjen... ha en riktig god jul! Happy Knitting!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...