24.10.15

Mot Stavanger!

Det nærmer seg strikkehelg i Stavanger. Og jeg oppdager at jeg ikke skrev om fjorårets flotte festival! Kan det være fordi det var så hektisk, tro?

Jeg holdt flere kurs, blant annet i sokker tå-opp og oppklipping av strikketøy uten bruk av symaskin. Og tilfeldig eller ikke, men jeg holder de samme kursene i år.

Men viktigere for meg i år er den koblinga mellom folk som har spunnet garn og folk som har aldri har strikka i håndspunnet garn, som har strikka Stavangerlua.

Mønsteret er gratis og kan lastes ned herfra, vær så god. 

Massevis av håndspinnere på facebook-gruppa Råkk'n'roll stilte sporty opp og ville spinne garn nok til strikkere som - og det var forutsetningen - aldri hadde strikka i håndspunnet garn før. Og tilbakemeldingene har bare vært positive. Og har folk  hatt negative opplevelser har de nok bare glatta over det og gått videre, for jeg har ikke hørt noe.

Jeg må innrømme at jeg underveis har tvilt på at jeg ville klare å få dette i havn. I noen minutter nå og da. Men andre folk har stilt opp og bidratt gratis med sin tid, enda tid er så verdifullt for oss alle sammen. Jeg kan ikke takke folk som Sissel og Heidi-Kim som nå på slutten stilte opp og uten å løfte et øyebryn sa:
- Dette ordner vi.
Med et smil.
Generøse folk, vi trenger dere alle sammen!

Nå tar jeg med meg luene til Stavanger og de skal vises fram på catwalken og de skal henges opp på biblioteket før de bedømmes av en jury. Men - egentlig er alle vinnere her, både spinnerne og  strikkerne som brukte tida si på dette, og alle har forhåpentligvis vært en opplevelse som kan gjentas av andre andre steder.

Jeg håper du kommer innom Stavanger bibliotek mellom 6. og 8. november og ser på alle de fine luene? 

3 kommentarer:

  1. Må nok innom bibloteket og ta en titt! Ha en fin tur til Stavanger!

    SvarSlett
  2. Så kjekt! Skulle gjerne vært der. Men jeg har i alle fall en Stavanger-lue. :)

    SvarSlett
  3. Får nok ikke kommet meg til Stavanger, men gleder meg til å se bilder.

    og bare kjekt å kunne være til hjelp, når du gir oss så mye inspirasjon :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...