19.11.12

Strikk i timen

Tilfeldigvis kom jeg over nettstedet Craftsy, som er et klasserom på nettet. Det heter Craftsy fordi det tilbys mange forskjellige håndarbeider, hekling, spinning, hagearbeide, papirklipp med mer.

Men viktigst for meg - og deg? - i denne sammenhengen er strikkeundervisningene

Kvaliteten er overraskende høy, også på gratistimene. De tilbyr nesten 30 forskjellige klasseundervisninger innafor strikking, fra begynnere til temmelig avansert. For eksempel så har de liggende ute en fantastisk opplæringsvideo på nesten en time i fire forskjellige forkorta rader-teknikker.


Undervisninga er på engelsk, men bildene, tempoet og materialet tilsammen gjør det lett å følge med, syns jeg.


Og bare det at de har gratistimer så man ser kvalieten på de de tilbyr har gjort at jeg har gått til innkjøp av det andre de har å tilby også. Er det noen som veit om det fins noe norsk undervisning på strikkeområdet, via nettet, via paypal? Hvis ikke foreslår jeg at en strikkende lærer gjør noe på området så snart som mulig, dette var gøy.

7 kommentarer:

  1. Jeg har søkt etter videoer på youtube når jeg har stått fast, men har ikke kommet helt i mål alltid, så dette var gode nyheter for meg. Takk for tips!
    Mamma er nypensjonert formingslærer, men vet ikke om hun hadde passa som online-lærer, hehe :)

    SvarSlett
  2. Drops, dvs garnstudio.no, har en del grunnleggende strikke og heklevideoer.

    SvarSlett
  3. Lene, det er sant. Og det er ikke til forkleinelse for dem, men det jeg ønsker meg er "klasseundervisning", noe mer enn det Drops tilbyr. Men Drops er bra :D

    SvarSlett
  4. Har kjøpt en del av kursene på Craftsy jeg også, både strikking og andre hobbyer. Ekstremt godt fornøyd ja! Norge er vel et lite marked, og neppe noen som vil legge ned så mye arbeid. Craftsy her jo utviklet lærings-portalen også, så mye arbeid og penger som ligger bak dette. Her er det bare å øve opp engelsken tenker jeg.

    SvarSlett
  5. Oi, så genialt! Takk for tipset!

    SvarSlett
  6. Veldig bra! Jeg surfer litt rundt på forskjellige ''leverandører'' på YouTube. Noen er flinke til å forklare ditt og noen andre datt. Supert med flere kilder :-)

    SvarSlett
  7. Nå har jeg kikket litt på den gratis klassen om 'short rows', og det er veldig tiltalende, det må jeg si. Det kommer så mye 'ekstra' praktisk strikkeinfo i tillegg til selve teknikken, så jeg blir helt fengslet.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...