1.11.12

- Jeg har en plan, sa Egon

Siden jeg ikke har noe bilde å vise fram får du tenke deg følgende syn: Ei lita, nett dame med kort hår og briller med svart innfatning, i en oransje vinterkåpe. En sånn gresskar-oransje, litt høst, litt her-er-jeg, men ikke plastikk-oransje. Og et stripesjal på størrelse med en mellomstor panda. Og like varm, myk, enkel og umiddelbar.
Sånn møtte Maria meg i Stockholm. Dette er Maria, dette er sjalet, men på bildene kommer det ikke helt fram hvor anvendelig sjalet egentlig er og hvor flott antrekket sammen med dama var.

Og det er ikke noe galt med bildene i lenka i og for seg. Bare at jeg fikk sett hvordan et stort, stripete sjal var sammen med et antrekk i virkeligheten.

Så da kjøpte jeg mønsteret, jeg, enda det har vært publisert i flere måneder allerede. For sånn vil jeg se ut også. Hører du det, Maria?

Jeg har funnet fram alle se små restene jeg har av sokkegarn, Lorna Laces, MadTosh, HKAngora, Koigu, Wasabi, fiberphile, TLS, malabrigo, etc, etc


Kanskje jeg underveis ikke vil bruke alt, men det kommer vel an på størrelsen jeg ender opp med. Selv om jeg har en plan er det rom for justeringer underveis. Hører du det, Egon?

Siden jeg bruker mye smått har jeg bestemt meg for å bruke Russian Join konsekvent underveis. Jeg elsker den måten å koble sammen garn på, det fins ikke noe mindre sterkt ord for det. Så praktisk, så sterk, så kjapt.


Noen bruker nål for å åpne tråden og putte enden i, jeg bare deler med en negl, det fungerer så fint, så.
Og sammen med lysgrått Visjögarn er dette det mykeste av det myke - lammeull og mye kashmer og merino. 


Og det ser ut til å bli like lett og luftig som Marias sjal - i virkeligheten.
Jeg fikk plutselig lyst på en oransje ullkåpe, jeg ...

6 kommentarer:

  1. :) Love the colours!

    SvarSlett
  2. Anonym1.11.12

    Spennande! Det er kjekt med litt ny inspirasjon.

    SvarSlett
  3. Anonym3.11.12

    Vilken gullig beskrivning av undertecknad:-)
    Och jag har faktiskt funderat på om jag inte borde ta med mig mannen och sjalen på höstpromenad för att fotografera..och nu måste jag väl...när jag kommer hem..för där jag är nu behövs inga sjalar!

    SvarSlett
  4. Ser aldeles nydelig ut!
    Ser også godt for meg ei oransje kåpe her....
    ;o) takk for inspirasjon og russian join-tips

    SvarSlett
  5. Du bliver ved med at inspirere. Sikke nogle skønne farver. Det bliver helt sikkert vildt flot, dit sjal!

    SvarSlett
  6. Hmmm, Russian Join. Den var ny for meg! Takk!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...