7.9.11

893 hjerter og kroner, 528 trær

Bank i bordet, jeg har aldri hatt problemer med internett-bestillinger. Med tanke på alt garnet jeg har bestilt fra utlandet er ikke det mindre enn en liten bedrift. Jeg har måtte betale moms og tollavgift på en gave en gang, men det var ikke avsenders skyld - jeg skylder på en ivrig norsk statsansatt. Og et kronglete regelverk (har man først henta ut pakka kan man ikke klage, man må klage før ... say no more!)

Men nå ser det ut til at jeg er kommet på smellen, gitt. Og overraskende nok fra et svensk bokfirma.


Britta Joahnson på det svenske Korstygnbolaget har gitt noen mønstersnutter som jeg har snakka om tidligere. Stjernene fra Orions belte er fra den første boka jeg kjøpte av henne.


De er som oppslagsbøker å regne, som noe en strikker som meg bare må ha i hylla fordi jeg strikker så mye mønsterstrikk og fordi jeg stadig er på jakt etter små snutter som jeg kan bruke her og der i mønstrene mine. Til inspirasjon og til utgangspunkt for nye snutter. Jeg har allerede et ti-tallsbøker i samme sjanger, men jeg får ikke nok. Disse bøkene til Britta Joahnson er jo reine skatteskistene å bla i, og hun har gjort en kjempeinnsats når hun har samla inn alt dette materialet.

Da hun hørte jeg hadde problemer med den svenske bokleverandøren Books On Demand, at jeg hadde bestil tre nye bøker som jeg ikke hadde fått og heller ikke fått svar fra når jeg henvendte meg til dem, var hun der sporenstraks og både snakket med dem og tilbød meg en bok som plaster på såret. 



Det var faktisk veldig dumt av meg å bestille fra det svenske forlaget Books On Demand. Ikke bare har de tatt mine 700 kr og stukket av, men de er jo mye dyrere enn norske Capris oppdaget jeg etter hvert. Og i motsetning til Books On Demand er Capris seriøse bokselgere, de leverer. Da jeg ikke hadde fått bøkene fra det svenske forlaget etter fem uker - og to purringer - bestilte jeg liksågodt nye bøker. Fra Capris.


Som nå er kommet i posten. Etter en uke.

Og de er så vakre! Når jeg sitter og blar så får jeg en ny idé og enda en og det kan jeg lage og det kan jeg bruke ... Det fins enda flere bøker i serien jeg ikke har bestilt.


Men som jeg nok kommer til å gjøre. Fra Capris.

11 kommentarer:

  1. Ergelig!

    Jeg har hatt trøbbel med leveringa fra Capris (Schenker- firma som leverer for dem), men hos selve Capris kunne de kundeservice og fikk ordnet opp, selv etter at leveringsfirmaet klarte å rote til nyforsendelsen også. Så tommel opp for Capris!

    SvarSlett
  2. Enig, alle kan rote det til, men servicen ligger i hvordan man rydder opp i rotet. Ja, det er ergelige 700 kr. Hadde de enda vært franskmenn så man kunne fått igjen noe for fordommene sine ;)

    SvarSlett
  3. Yes!! Har handlet hos Capris i flere år - og er kjempefornøyd. Gratis frakt og det meste av strikkebøker på engelsk og norsk. Godt å vite at man ikke kan stole på firmaet du brukte!!

    SvarSlett
  4. Så kjedelig når man plages sånn.
    Ser ut som det er masse nydelige mønster der. Selv sitter jeg å tenker på at det hadde hvert artig å kunne lage sitt eget vottemønster. Men hvis det da finnes så mange bøker med mønster hvordan skal man da vite at man har funnet det opp selv?? noe man kan kalla sitt eget.
    Hvordan tørr man å ta betalt for et mønster, kan man være sikker?
    Spørr deg da jeg veit att du har laget noen.
    Pernilla

    SvarSlett
  5. Trodde det var ordning & reda i Sverige, jeg...

    SvarSlett
  6. Anonym7.9.11

    Tråkigt att du hade problem med beställningen men boken ser trots allt ut att vara perfekt inspiration.

    SvarSlett
  7. Pillan, snuttene til Britta er heller ikke oppfunnet av henne, hun har funnet dem og skrevet dem ned. Jeg bruker forskjellige tradisjonelle diagrammer i mine mønstre hele tiden uten å oppgi kilde - det er en delt historie. Det er sammenhengen som er vikig, at det ikke er identisk som noe annet.

    riotyarn, helt enig, men det er fortsatt sure penger, drøye 700 nkr :(

    SvarSlett
  8. Nydelige mønsterbøker - vel verdt pengene ser det ut til! - untatt de 700,-

    SvarSlett
  9. oh these are beautiful charts! i wonder if i could find something similar here.

    SvarSlett
  10. Anonym9.9.11

    Det der er skikkelig ergerlig! Heldigvis har jeg også bare gode erfaringer med Capris.

    SvarSlett
  11. Kjedelig med Sverige trøbbel... Mønster heftene så iallefall veldig artige ut, så tok ikke sjansen på Sverige, men bestilte de fra capris jeg;-) Takk for tips!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...