10.2.11

Den grå boka

Dette er et rent reklameinnslag, så er du advart!

Twitter var det noen som pekte mot denne e-boka, book of gray, av den finske strikkeren Veera Välimäki (designeren bak den åh så populære Still Light-tunikaen).

Hun har kommet med en e-bok med 6 enkle og effektive strikkemønstre - alle på engelske, alle i grått (i boka).

Sjøl har jeg falt for jakka til høyre, selv om jeg antageligvis vil komme til å se ut som en flodhest i den. Eller gravid. Men som innejakke ... skulle det gå bra. Og det heter jo komforjakke.

E-bøker er så praktiske, instant satisfaction her og nå. Og mønsteret har en i hånda, klar til å løpe ut i (eh, snøen) vinteren og kjøpe garn. Og når vi snakker om garn, når skal garn kunne laddes ned like lett?!

11 kommentarer:

  1. 1000 takk for tipset :-)
    Regner med at man kan lese e-boka like godt på pc som på lesebrett?
    Har ingen erfaring med den slags, men det skal fluksens rettes opp!!!
    Ha en fin dag på garnjakt i snøkovet :-)

    SvarSlett
  2. Akkurat nå som jeg HAR en midje, så har jeg tenkt at den skal få se smal ut :) Ferdig med gravidmage, og må ikke fristes av såne jakker. Men om knappene kan bli flere og kneppes lenger ned... så er det jo en mulighet?

    Hun lager mye fint, og ting som kan brukes. Godt poeng.

    SvarSlett
  3. Tack för boktips! Grått är ju en av mina favoritfärger dessutom.

    SvarSlett
  4. Hihi, nedlastbart garn var litt av en idé. Hvis jeg går i meg selv og er ærlig tror jeg ikke det er noen god idé for meg, for det garnlageret ville blitt i overkant digert ;-)

    SvarSlett
  5. Takk for tipset....Liker den jakka, jeg med.....men så er det den magen da...hmm...tenker litt på det :-)
    Grått er ei flott farge.

    SvarSlett
  6. Anonym10.2.11

    Jag älskar hennes Twenty Ten och har faktiskt börjat på den, men...

    Enkelt och stilfull design!

    SvarSlett
  7. Flodhäst, Ann?
    Era norska flodhästar måste vara mycket små och smala i sådana fall.

    SvarSlett
  8. Ja, eg har sikla lenge etter at ho skulle koma med eit mønster på den jakka. Trur nok også eg kunne tenkja meg endå eit sett med knappar nedover.

    SvarSlett
  9. Takk for tipset, jeg har impulshandlet boken allerede..

    SvarSlett
  10. Den grå jakka va råstilig altså, trur alle ser gravid i ei sånn jakke med spriking på magen

    SvarSlett
  11. Johanne, til og med små flodhester er flodhester ;)

    Mette, det er det jeg er i gang med også.

    Lise :D) Hilsen enabler.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...