30.3.09

Sokken som enslig ung dame

Et siste innlegg om denne sokkedama ...

Ferdig med første sokk, og har begynt på andre, helt uten å ha en vond smak i munnen. Den var grei å strikke, selv på pinner 2 mm. Jeg avslutta øverste del av sokken mot leggen på pinner 2,5 mm. og skal jeg strikke mønsterstrikk til sokker en gang til velger jeg nok 2,5 - jeg er en skikkelig tight strikker så det holder i massevis.


Garnet er Wollmeise, i fargene Natural, Midnacht (blå), Vincent (gulgrønnblå) og Brombeere (rød).

Mønsteret er som sagt Delfter Blau fra boka Socken aus aller Welt. Jeg spurte forfatteren og designeren Stephanie van der Linden om det var greit at jeg herja litt med oppskriften hennes, og hun syns bare det var hyggelig :)

Last note about this sock. They are knitted on needles 2 mm in Wollmeise, but if I do another pair of stranded socks later I'll use 2,5 mm as I am a very tight knitter.
The pattern is from the book Socken aus aller Welt, and yes, I did ask the designer Stephanie van der Linden, if it was alright with her if I experimented on her pattern and called it by her name, Delfter Blau, and she said Go ahead :)


- Redigert 31.3.09 -

Ferdige ...


Finished ...

14 kommentarer:

  1. Så utrolig flotte de sokkene blir.
    Spennende mønster. garnet har jeg ikke prøvd, men det ser veldigmykt og godt ut!

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Fantastisk fin! Litt av et arbeid du har gjort.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med ferdig sokk! De ble virkelig flotte! Hadde jeg strikket noe så fint, ville jeg hengt det opp på veggen - seriøst.

    SvarSlett
  4. Skikkelig fin sokk dette ,ser ut til å vere mykje arbeid på den:)

    SvarSlett
  5. Kjempefin sokk! Jeg har ennå ikke prøvd dette berømmelige Wollmeise-garnet, men jeg skjønner jo at det er noe spesielt..:)

    SvarSlett
  6. Et kunstverk av en sokk! :)

    SvarSlett
  7. De er bare helt fantastisk flotte.Nydelig mønster og farger. Artig med det spesielle mønsteret under foten også!

    SvarSlett
  8. Anonym31.3.09

    Lekre ja!! :D Heilt utruleg! Trur nesten ikkje du trenger å bli voksen eg, mulig det holder med å strikke sokker :)

    SvarSlett
  9. Så vakre de er. Det der er kunst for føtter :-)

    SvarSlett
  10. Takk, takk, alle for hyggelige kommentarer :)

    SvarSlett
  11. Helt fantastiske sokker! God påske :)

    SvarSlett
  12. it is just perfect!
    really perfect.
    greetings from tyrol:
    rita

    SvarSlett
  13. Hallo
    Du hast einen sehr schönen Block. Deine Socken ( Sokken?) und Handschuhe ( Strikka Votter?) gefallen mir sehr gut. Wahre Kunstwerke sind das! Es ist eine Freude in Deinem Blog zu schauen.
    Viele Grüße aus Alamanya
    Angelika

    SvarSlett
  14. Hallo
    Dein Blog ist sehr schön. Du strickst sehr schöne Socken (Sokke? ) und Handschuhe ( Strikka Votter? )
    Wahre Kunstwerke sind das! Es ist eine Freude in Deinem Blog zu schauen.
    Viele Grüße
    aus Alemanya
    Angelika

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...