27.3.09

Portrett av sokken som ung

Jeg er en utålmodig sjel. Når jeg (innser at jeg) trenger hjelp, vil jeg ha hjelp med en gang. 12 timer, 24 timer, nei, det blir for lang tid.

I den nye tyske boka Socken aus aller Welt er det mange nydelige sokker, ikke minst den som heter Delfter Blau som Ma-2 allerede har strikka. Men - tysk er ikke min sterke side, så da jeg møtte språklige problemer la jeg inn spørsmål på Ravelry, og da jeg ikke hadde fått svar på 12 timer, prøvde jeg enda en gruppe (dobbelposting er en uting). Og da det hadde gått 24 timer innså jeg at jeg ikke ville få hjelp i nærmeste framtid så da fant jeg ut at jeg heller ville prøve min egen vri på dette mønsteret.

Tåopp i stedet, og litt vri på mønstrene. Det går sakt på pinner 2 mm, og jeg gruer meg litt til kilene, men det er morsomt å lage sine egne tolkninger.
Fortsettelse følger.

Forresten. Det dukka opp hjelp etter hvert. Det var Ma-2 som svarte ... jeg skulle gått direkte til kilden, ja.

Tried to get help on Ravelry with these German socks from the book Socken aus aller Welt, as I am not very good on the German language. Since it took some time I started on my own instead. Being inpatient can lead down strange ways :)

6 kommentarer:

  1. Ser ut som eit pent barn :-)

    SvarSlett
  2. Det er klart man ikke orker å vente når man sitter klar med pinner og garn - det sier seg jo selv. Men det ser da ut som en riktig fin start, det der! :)

    SvarSlett
  3. Anonym27.3.09

    Neste gang kan du spørre meg, jeg snakker tysk og har som regel vesentlig kortere behandlingstid enn 24 timer ;-)

    SvarSlett
  4. Samme her - bidrar gjerne med tyskkunnskaper om det trengs! Fine sokker, glade farger og artig mønster. Det går vel ikke lang tid før vi får se resultatet tenker jeg...

    SvarSlett
  5. oh, but they are beautiful!!!!

    SvarSlett
  6. Infall og Siena, jeg tar dere på ordet, bare vent!

    MagFly og Bente, takk:)
    Thanks Maryjo, too nice :D

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...