12.3.09

Berlin strikker

Det har vært en lang dag, og med overraskende mye strikking. I morgen er det museum for alle penga (og ja, en siste garnbutikk ...).

Prøvde å finne garnbutikk da jeg var i Potsdam på formiddagen, men jeg må nok hatt med meg feil adresse; nr. 71 var i hvert fall andre veien oppdaget jeg da jeg kom hjem.

Til gjengjeld fikk jeg strikka foten på sokken Brainless in Berlin på vei dit, og hælen på vei tilbake, så helt bortkasta strikkemessig var det ikke.

Dessuten besøkte jeg to strikkebutikker tilbake i Berlin. Først Loops som hadde mye spennende garn i betydningen nytt for meg. Fargevalget var ikke helt meg, men jeg fikk da kjøpt noe sveitsisk Lang sokkegarn. Da jeg hadde betalt for dem oppdaget jeg at de hadde Malabrigo Lace på disken og jeg brøt ut:
- Åh, Malabrigo!
- Kjenner du det garnet, spurte dama som hjalp meg.
- Ja, det er jo berømt, sa jeg litt betutta, jeg lurte på om hun spøkte med meg.
- Åja, det er helt nytt her i butikken. Sa hun.
Så jeg kjøpte 3 nøster. Til den nette pris av 200 kr. Det er det som er flott med å gå i butikker, da kan man komme over sånt.

Og etter planen møtte jeg Andrea, Stephani, Ane og Winni fra Berlin Knits, på handmadeberlin, et skikkelig show room for eksklusivt og nyyyyyyydelig garn i Berlin.


Virkelig fornøyd ble jeg med å ha fått tak i Casbah, et canadisk indy-sokkegarn fra HandMaiden! Hadde den ikke innhold nylon ville jeg kjøpt litt mer og strikket enda en genser.

Nydelig intensitet :)

Og så note to self: Send etter en garnprøve av Violet Green ved anledning. Stephanies sokker var nydelige, både i fargen og i kvaliteten på garnet.

A good knitting day and meeting friendly knitting ladies of Berlin. Thank you to Ane, Winni, Stephani and Andrea for making my day :)

3 kommentarer:

  1. Jeg simpelthen elsker mine sokker i Casbah - de røde jeg strikker på nå er i det garnet og jeg har allerede et par blå.

    SvarSlett
  2. Du er nok noen nivå over meg når det gjelder kjennskap til ulike garnsorter og merker... Men veldig hyggelig å få være med på tur;))

    SvarSlett
  3. Nu MÅSTE jag också åka till Berlin!
    Tack för den fina guidningen.

    Hälsningar Johanne

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...