9.9.08

A winning team

Harmony Wood, vet du hva jeg mener med det? De fleste som strikker har vel støtt på dette pinnemerket fra Knit Picks? Hvis ikke skal jeg bare kort si at det er bjørkpinner med en vakker overflate, med sylskarpe (au!) spisser og som har en nydelig fleksibel tråd hvis det er rundpinner. Fleksible tråder er sterkt undervurdert her i Norge hvor trådene på rundpinner fra gammelt av har vært som ståltråd å ligne.

Jeg var med på en fellesbestilling fra getknitted.com i sommer, men av en eller annen grunn ble jeg glemt (jeg syns jeg er så synlig, jeg, men dette er ikke første gangen jeg er glemt ...) og jeg fikk ingen pinner. Tilgivelse er heller ikke min sterke side, Ma-2 ;(

På den annen side: Pinnene er nå kommet inn hos Du Store Alpakka, og siden jeg bor 15 min. sykling unna så kan jeg stikke innom fra tid til annen og kjøpe akkurat dét jeg har behov for. Og sist gang var det 2,5 mm 40 cm. lang rundpinne. Til Wollmeise-prosjekt siden 2,5 er egentlig det perfekte for det garnet for min strikkefasthet.

Og siden pinnene har kommet i hus, og jeg har et mønster liggende på vent og jeg har garnet som ber om å bli brukt, og har fridag, så var det egentlig bare å legge opp 120 masker. Til en Lina-lue :D

I love my new Harmony Wood needles, bought at my LYS here in Oslo. Having Wollmeise yarn, having a day off, having the perfect pattern, the Lina hat, I have a great day :D

--- Redigert for foto ---

Ferdig ... 37 gram på pinner 2,5 mm i Wollmeise
Dornröschen, Tornerose. Den ble for liten for meg, men jeg likte mønsteret veldig godt og vil prøve å strikke den på nytt, tilpassa mitt ... hue.

6 kommentarer:

  1. Hej! Har suttit o bläddrat runt o njutit av din fina blogg med alla vackra handarbeten... gillar att sticka själv,,, just nu en röd sjal i mohair... annars är det mest ull som gäller... har en halvfärdig mössa som din röda liggandes.... har blivit nåt fel så man får ta upp lite....:) kommer gärna tillbaka igen. Kram Annika

    SvarSlett
  2. Men er de så innmari mye bedre enn andre pinner? Jeg stoppes litt av overflaten på dem, skulle gjerne hatt dem trefargede. :)
    Og addiene mine synes jeg er knallgode allerede.

    Verdt å ønske seg til jul eller ikke?

    SvarSlett
  3. Anonym9.9.08

    Pinnene har jeg, men dette garnet har jeg til gode å prøve..... ;-) Uansett, lua blei jo bare lekker!

    SvarSlett
  4. Lekre bilder!
    Jeg har prøvd Harmony Wood-pinnene, og er veldig fornøyd med dem! Syns ikke de er så spisse at det er et AU verdt - det er derimot metallpinnene til Knit Picks, dem fikk jeg hull i fingeren av. Alle disse nye flotte pinnene er jo en drøm for oss "gamle" strikkere! Og det går faktisk mye fortere å strikke med dem. Men hva skal man gjøre med det lastebillasset med gamle strikkepinner tro???
    Merete: Om du foretrekker Addi, Harmony Wood eller andre pinner, tror jeg er en smaksak. Det varierer også litt med garnet, strikkefasthet osv. Ønsk deg et par til jul og prøv!
    Og obs obs: Nå har Du store alpakka heklenåler i Harmony Wood også - veldig lette og nette!

    SvarSlett
  5. the color is wonderful

    SvarSlett
  6. Anonym11.9.08

    Kjempeflott! Og det siste bilde er eit blinkskudd :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...