23.9.08

Regnskapet

Jeg ble lettere rysta da jeg kom hjem fra Nederland og oppdaga hvor mye penger som sto på kontoen min. Og da mener jeg MYE, det skulle stått lite der! Og så ble jeg noe skuffa over hvor lite garn jeg hadde med meg hjem. OK så veide kofferten min 20 kg (verken mer eller mindre) på flyplassvekta, men det var ikke garn, det var bøker.

Men jeg er veldig glad for alle de flotte bøkene jeg fikk tak i :)

Garnet er Rowan for et par nostalgi-votter (nostalgi for meg), og Jitterburg og Zitron sokkegarn. I tillegg var jeg så heldig å få tak i (lurer fortsatt på om jeg har grabba til meg på andres bekostning?) lilla lacegarn fra Fyberspates (men da jeg skulle ta bilde av det ble det blått!).

På forhånd hadde jeg avtalt å komme innom strikkekafeen (SnB) til Utrecht. Det er spennende å se hva andre holder på med, i andre land, og siden strikkekafeer jo er åpne for alle og enhver så er det et godt alternativ til en pubkveld i en fremmed by :) Jeg sendte bare en forespørsel til den strikkekafeen jeg så ville passe med tiden, og Carla fra denne gruppa ønsket oss velkommen.
Carla viste seg å være en skikkelig ressursperson, med stor interesse for skandinaviske strikketeknikker. Da jeg sa at tveband var en norsk teknikk rettet hun meg til at den var svensk ...
De hadde nettopp kommet hjem fra I Knit Day i London, og det grønne sjalet på bildet over er strikket i det walesiske håndfargede garnet til knitwitch - jeg må innrømme jeg ble en smule misunnelig og hasyk.
Og med så mange dager var det mye å se på, og reflektere over. For eksempel hvor smart det er at garnforretninger lager prøvelapper av garnene sine så man ser hvordan de blir strikka opp. Som jo er særlig aktuelt for flerfarget garn. Og hvor upraktisk og forvirrende det er når garn legges etter farge og ikke etter merke. I hvert fall er det det for oss kontrollfriker ;p

Regnskapet sier at det var lurt at jeg investerte pengene mine i bøker, jeg har mer enn nok garn egentlig.

Been to Amsterdam, shopping books rather than more yarn. And looking, talking, knitting, meeting, walking, thinking, reading ...

3 kommentarer:

  1. Your photos remind me of a squirrel, gathering nuts for a long winter! ;-)

    SvarSlett
  2. He, he :) I don't know how to take that comment, Jan, is it a compliment or she trying to tell me something here ;D

    SvarSlett
  3. Ååååå - du har vært i Utrecht - den byen e nydelig og superkoselig! Så du noen katter da? Ekornkommentarern var forresten supergod!

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...