4.10.08

Garngris ...

Året begynte så bra. Jeg lovte meg selv om å ta det litt med ro når det gjaldt å kjøpe garn. Men så kom jeg litt utpå, og så plutselig spilte det ingen rolle, og nå - nå sitter jeg som en virkelig garngris. En lykkelig garngris :)

Jeg kjøpte opp en annen nordmanns Wollmeise-lager, med tanke på at de fargene jeg selv ikke ville ha kunne jeg selge på strikkekafeen. Og siden jeg også skal på BIFF om et par uker, og skal innom SnB i Bergen så spurte jeg om det var noen interesse der også, for at jeg tok med noe garn? Og det var det.
Prisen? 210 per nøste med 150 gram. Dritdyrt, og ingen fortjeneste, men sånn er det nødt til å bli når alt over 200 kr fra utlandet koster nesten 200 kr. i avgifter til posten og Staten.
Ja, ja.

Bought a lot of Wollmeise yarn from another yarn pig here in Norway, thinking I could ask the others on my local SnB if they wanted the yarn I didn't need.

6 kommentarer:

  1. Det garnet ser litt herlig ut ja...og egentlig, sånn egentlig,så er det jo ikke SÅ dyrt...:))))

    SvarSlett
  2. Anonym5.10.08

    Heisann...for noen nydelige farger, og garnet ser virkelig flott ut!
    Dyrt? Det er da jeg svarer med "det finnes hobbyer som er dyrere enn å strikke og hamstre garn"! er ikke det svar bra nok da?

    SvarSlett
  3. Har vurdert å bli politisk engasjert for å kutte toll og avgifter på garn...

    SvarSlett
  4. Bjørg, SV lovte å øke satsen til 1000 kr før valget, de LOVTE det. Og likevel har de klart det mesterstykke å gå vekk fra det. Det hjelper ikke å bli politisk aktiv!

    SvarSlett
  5. Anonym8.10.08

    Prøver du å gi oss andre dårlig samvittighet óg eller? Eg unngår å sjå på VISA-utskrifta mi.. Så lenge det er penger att på kontoen, får garnet vere så dyrt det berre vil.. ;)

    Ps: når eg er ferdig å kose med det nye garnet mitt skal eg ta bilder av det, og begynne å strikke..

    SvarSlett
  6. Helt nydelig dette også. Med hilsen fra asterix.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...