17.8.08

FO. Heartland Lace Shawl. Igjen.

Egentlig er livet for kort og oppskriftene for mange til å gjenta ett eneste av dem, men det hender jeg gjør det likevel. Kanskje fordi de, oppskriftene, er gode, kanskje fordi de er enkle, kanskje fordi resulatet blir så tilfredstillende, eller kanskje - som jeg tror er aktuelt her, fordi jeg trenger en oppskrift som både er enkel nok til å strikke på reise, og som jeg vet jeg blir fornøyd med.


For andre gang har jeg strikket Evelyn A. Clarks Heartland Lace Shawl, og for andre gang på reise.
Jeg brukte pinner 3 mm, og garnet er det fantastiske silkeull-garnet, JaggerSpun Zephyr Wool-Silk 2/18, et ekte lace-garn. Sjalet er en gave til en venninne som skal gifte seg så da passer silkekvaliteten veldig godt, syns jeg :)

Helt tilfeldig ble også bergensbaserte strikker ferdig med sitt sjal i samme garn og farge.

For the second time I have knitted Evelyn Clarks Heartland Lace Shawl. Travelling to Istanbul I needed something I knew was going to be beautiful in the end, no time for experimenting when I only had one pattern to bring.
I used purple JaggerSpun Zephyr Wool-Silk 2/18, on needles 3 mm.
And just by chance, the Norwegian knitter strikker just finished her shawl in the same colourway and yarn this week.


-- Red./Ed. 19.8. --
B. hjalp meg å vise fram sjalet/B. helped me showing off the shawl.

11 kommentarer:

  1. Anonym17.8.08

    Jeg synes livet er for kort til å ikke gjøre som man har lyst, jeg! Sjalet er nydelig, jeg skjønner godt at det ble gjentatt.

    SvarSlett
  2. Nydelig sjal, du kan trygt si jeg ble inspirert :)

    Og når jeg tenker meg om skulle jeg hatt et sjal til jeg skal i brylup..hmm...nistrikke de neste ukene kanskje?!

    SvarSlett
  3. really nice -- I think I will also make another one sometime! They work up quickly and the pattern is fine.

    SvarSlett
  4. Hvordan får du det til? Å bli ferdig med ting så fort??? Spesielt sjal. Jeg synes midten av sjal er som sorte hull, man strikker og strikker og ingenting skjer, garnet minker ikke og sjalet vokser ikke. Sukk!

    Det er kjempenydelig!

    SvarSlett
  5. Anonym18.8.08

    Nyydelig sjal. Fargen og garnet er jo også rålekkert. :-)

    SvarSlett
  6. Anonym18.8.08

    Vakkert! virkelig vakkert!

    SvarSlett
  7. Guro:
    1) Jeg har ikke barn
    2) Jeg har en lettstelt mann
    3) Jeg er lettstelt
    4) Jeg jobber 75 %
    5) Jeg strikker overalt hele tiden bestandig. Og det er ingen overdrivelse.
    Alle:
    Takk :)

    SvarSlett
  8. Fantastis flott sjal, og nydelig farge. Heldige hun som får dette !

    SvarSlett
  9. Kort og godt vidunderlig nydelig!

    Jeg må nok få til et av sorten jeg også, og begynne å bruke sjal, men et lekkert et!

    SvarSlett
  10. Anonym19.8.08

    helt nydeli sjal. likte både mønster og farge veldi godt. Enig at livet er for kort for alle mønsterene der ute. Dagene har heller ikke nok timer for å rekke over alt av snadder der ute:-)

    SvarSlett
  11. Anonym20.8.08

    Lekkert sjal og veldig lekker farge! Det ser så flortynt og behagelig ut :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...