22.5.08

WIP: Zum Dirndl/Piece of Cake

Jeg begynte å strikke Zum Dirndl med Hifas Huldragarn, garn som jeg fikk i gave av Anjapanja. Jeg hadde en idé om å bruke det til votter, men det garnet som ble anbefalt ligner på Huldra, litt av den samme blankheten, og tykkelsen. Så etter litt vurdering av andre garntyper valgte jeg dette. Men på Anjapanjas tilsvar skjønte jeg at det kanskje ikke var noen god idé likevel, og siden det nettopp var kommet inn nytt garn på lageret (mitt lager ;p) så fikk jeg en ny sjanse til å prøve tåkappa (= short rows med w&t).

Et annet argument for å skifte garn er at jeg underveis så at det ikke var noe sjakktrekk å bruke pinner 2 mm. Det vil si, det er perfekt så langt fordi kamgarnutgaven passet foten min. Jeg ble bare litt engstlig etter hvert for at når vi etter hvert skal bevege oss opp på leggen vil jeg med mine *grøss* megalegger ikke lenger være strømpens innehaver.
Dette garnet er rent merinogarn, altså ikke noen slitbare sokker. Jeg strikker dem på 2,5 mm, og del 2, fra under fotsålen bort til hælpartiet, har vært enklere enn begynnelsen på disse sokkene. Det er ett mønster oppå, og så kommer kilen som et eget mønster, så det har vært en del blaing i papirer og notering underveis. Men det er enkle mønstre.

Yarnissima søkte etter nye teststrikkere, til en mannemodell. Jeg sto over, ikke fordi dette prosjektet skremte meg vekk, men for å gi plass til flere teststrikkere på hennes vakre sokkemønstre. Edelt, ikke sant ;)

Jeg anbefaler igjen på det varmeste hennes tidligere modeller, for eksempel Firestarter som er gratis.

5 kommentarer:

  1. Det ser så lekkert ut at jeg tror det er på vei til å bli sokkekunst :-)

    SvarSlett
  2. this is looking good -- you all are going to let us know when the 10 famous knitters are finished with the pattern, right?

    SvarSlett
  3. Lekker sokk, - og vikrelig edelt.
    Har gitt deg en slik utmerkelse, du vet. God helg!

    SvarSlett
  4. These are some Beautiful socks, lovely knitting!! I have not knit any of Yarnissima's patterns yet, but they are on the list, she is very talented... And am I understanding that you will test knit for her? That is amazing!!

    SvarSlett
  5. så lekre sokker, skikkelig sukkertøy farge. du er tagget, ta en titt i bloggen. ha en flott uke :)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...