8.5.08

En prøvevott

Jeg deltar i en KAL (knitalong/strikk sammen-gruppe) hvor vi får en votteoppskrift gratis, og - hjelp av dem som har laget mønsteret.

Det er en vottesoppskrift fra Latvia, og selv jeg som har strikka, tja, 15? vottepar fra Latvia allerede, syns det er morsomt å strikke med andre og bli bedre på de teknikkene jeg er usikker på. I denne oppskriften var det to ting: frynser og tveband.

Nå har jeg strikka én vott, men jeg gjorde tre store feil på den.
* den første mønstersnutten fikk ikke nok kontrast så den syns dårlig
* jeg glemte å strikke en rad mellom hver mønstersnutt i hovedmønsteret så votten min blei ikke helt som jeg ville den skulle bli
* jeg glemte å forsikre meg om at jeg hadde nok garn til en vott nr. 2. Det har jeg ikke.

Pånytt vil jeg strikke vottene i Sandnes' Lanett, men nå planlegger jeg litt bedre kontraster i mønsteret. Jeg strikker igjen med pinner 2 mm, og sjøl så strikker jeg sånn at det er størrelsen Small som passer mitt prosjekt. De er litt store damevotter.

Har DU lyst til å strikke med andre kan du fortsatt delta, ved å melde deg på denne yahoo-gruppa.

3 kommentarer:

  1. Hvor er de dog smukke :-)

    SvarSlett
  2. Anonym8.5.08

    Hei og takk for tipset om vottene! Takket være deg og disse vottene har jeg i dag lært masse nytt!
    Mvh Marit

    SvarSlett
  3. Jeg tror du er hekta på votter. Overdriver jeg? Neida, bare imponert... Du er virkelig såå flink til å strikke.

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...