28.4.08

Den som ikke gir seg osv.

Jeg er utrolig sein på å skjønne mønstre, har jeg oppdaget. Jeg er bare sånn, må ha det inn med teskjeer, og i mellomtida kan jeg kaste både mønster og sak veggimellom. Men så, når jeg endelig skjønner det, når jeg endelig tar meg tid til å puste og just do it, så kan jeg være kjapp som få.

I foregårs starta jeg for tredje gang på Zimmermanns Baby Surprise Jacket, og den ble ferdig i går. Uten noe tull eller grining eller skrekkslagne familiemedlemmer.

Da jeg lagde den første gang så den ut som - tja, hva ser den ut som? I hvert fall gikk det feil, og jakka er klipt opp og er for lengst blitt til varme i ett av Oslos søppelforbrenningsanlegg. Den andre ligger i kurven min, den mangler akkurat de få radene som gjør det kjedelig å gå til innkjøp av et nøste Mirasol Hacho til. Dessuten syns jeg det garnet ble for tungt, med tanke på at det er en baby som skal ha det på seg.

Men Wollmeise sokkegarn ble perfekt. Fargene kunne vært litt mer avdempet, etter min smak, men jeg tror de vil falle i smak dit de skal. 67 gram veier den, strikket på pinner 3 mm, og passer en 3-5 måneder gammel baby.
Jeg skal tråle byen rundt etter noen fine knapper denne uka :)

Don't give up
Third time, and I finally succeeded in making Zimmermann's Baby Surprise Jacket. I used sockyarn from Wollmeise, all together 67 gram. The needles were 3 mm, and will fit a baby about 3-5 months old.

11 kommentarer:

  1. Anonym28.4.08

    Jakka vart flott den! Jammen bra du ikkje gir opp etter første forsøk :) Eg hadde muligens avskrive heile oppskrifta og funne ei anna..

    SvarSlett
  2. Anonym28.4.08

    Så fin den ble!!! Æ skal sjøl prøve meg på oppskriften om ikke altfor lenge, har kjøpt Zimmermanns bok og alt :) Så flott effekt du fikk av garnet du brukte!

    SvarSlett
  3. Så nydelige farger det er i garnet :-)

    SvarSlett
  4. The colors are very beautiful! I love it.

    SvarSlett
  5. Visst var det kul med BSJ? Jag är inne på min andra, med tjockare garn och stickor = större storlek. Undrar hur långt man kommer med att öka garntjocklek och stickor??
    Jag gillade verkligen E Z:s sätt att beskriva...lite som ett samtal.

    SvarSlett
  6. Anonym30.4.08

    Flink du er!! Jeg har kjøpt boka jeg og men ikke fått satt noe fra den ut i livet. Masse flotte prosjekter å se fra den rundt om i blogglandia. Jeg kom litt i mimre stemning av den engelske teksten din. Don't give up - Det er en sang med Peter Gabriel og Kate Bush. Nydelig sang og flott tekst. Siste del av den lyder :

    don't give up
    'cause you have friends
    don't give up
    you're not the only one
    don't give up
    no reason to be ashamed
    don't give up
    you still have us
    don't give up now
    we're proud of who you are
    don't give up
    you know it's never been easy
    don't give up
    'cause I believe there's a place
    there's a place where we belong

    Flotte ord og tanker å bære med seg. Men den passer jo godt på innlegget ditt også :))

    SvarSlett
  7. Hoppestrikka, jeg satt stor pris på at du leste det med liten tekst også :) Det var akkurat den sangen jeg tenkte på da tittelen poppa inn i hodet mitt, jeg er en stor Gabriel-fan :)

    SvarSlett
  8. That's a great baby surprise jacket. I'm glad it worked out for you.

    In reply to your recent comment on my sweater/steam tutorial. My steam method is nothing new, but I kind of find it funny how many North Americans have to teach themselves crafts such as knitting/crocheting and don't know about these techniques.

    My grandmother's knit and my mother knit, but even they never blocked anything that I remember. Mostly because they worked mostly in synthetic fibres. So quickly we lose the detail knowledge through the generations.

    SvarSlett
  9. Anonym1.5.08

    Jeg synes jakka er flott jeg! Og jeg gleder meg til å finne de perfekte prosjektene for mine nøster med woolmeise!

    -Silja

    SvarSlett
  10. Hei!
    Fin blogg du har!
    Denne jakken var veldig søt!! Bra du prøvde igjen:)

    Siri:)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...