4.7.07

Mønsterprøve

Rastløsheten lenge leve! Det er da man får gjort noe i hvert fall.

Jeg har strikket en liten mønsterprøve fra den ene japanske strikkeboka som kom tidligere i månede. Som var vanskeligere å dessifre enn jeg hadde trodd, sikkert fordi jeg er litt uvant med denne typen koder. Men denne damen er ikke rådløs, hun går til nettet! Og hva finner jeg her? Jo, jeg finner en KAL som kan hjelpe meg gjennom, og jeg finne en yahoo-gruppe, og - jeg finner en japansk side som prøver å forklare.

Prøven ble ikke så verst, bortsett fra disse nupprellene. De skulle hekles, og så festes foran, men de ble ikke sittende foran. Noen som vet hva jeg gjør galt eller har en god oppskrift på nupreller?

Jeg har strikket den i et garn som er en blanding av merino og cashmer. Det er litt tykt for å strikke blondemønster i, så jeg skal se etter alternativ garn. Jeg skal til Skottland i august, og da skal jeg smugle garn! Det vil si, det trenger jeg kanskje ikke ... det er vel lov å forkjøpe seg på garn :)

3 kommentarer:

  1. Duverden, dette så både fancy og komplisert ut. *imponert* Også japansk da gitt! Hehe, kanskje du rett og slett bør ta deg en studietur dit?? :o)

    God sommer!

    SvarSlett
  2. Anonym6.7.07

    Hei på deg. Koselig med besøk i bloggen, og i din har jeg virkelig kost meg. Så masse flott du lager , og de japanske strikkebøkene ser veldig flotte ut. Så flink du er som klarer å få til mønstret, jeg er imponert. Jeg drar på ferie idag og har heldigvis nettilgang sånn at jeg får med meg neste spor på mystery stole, og holder på å printe ut sokkemønstre som skal være med. Neste blir garn, he he.Sender deg en mail.

    SvarSlett
  3. Hei:) Så flott det ble da. Jeg hadde fått hetta bare jeg hadde bladd i den boka tror jeg. Ha en fin søndag:)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...