6.5.07

Ferdig/Også jeg, verden


Hvem ville trodd at jeg skulle hoppe på enda en strikkeflue? *)

Jeg så faktisk Calormitery hos BenteB for første gang, men snodig nok så var det ikke hennes som fikk meg til finne fram pinnene denne gangen. Det var frøken ij. Og så fikk jeg et knuff i baken da jeg så frk. Badegakks og så hvor lett det var. Jeg fant oppskriften på nettet, den er fra Knittys rikholdige arkiv. Gjennom Hobbyforums nettsted fant jeg og fikk jeg hjelp av Lindas norske oversettelse. Ikke at den engelske er vanskelig, men den er litt klønete formulert (syns jeg).

Og siden jeg var i gang strikket jeg enda to :D Det er typisk sånt håndarbeide som jeg kan ta med på bussen og nesten gjøre ferdig før jeg kommer fram. I hvert fall er det fin TV-strikking. Jeg holder på med 'Kiri' for tida, og selv om en er veldig enkel så krever den likevel at jeg hele tiden har oppmerksomheten på den. Sånn er det ikke med dette geniale pannebåndet.

Anbefales :)

Hvis noen skulle komme over et Calorimetry i blondeoppskrift (lace) så send med en meldig, da? Eller kanskje jeg må prøve å lage ett selv ... ?

*) Jeg har ikke sjekka, men jeg har en viss følelse for at titter man gjennom bloggen min vil man se at de fleste av prosjektene mine er inspirert av motefluer som flyr og surrer på nettet for tida. Er det sjal er jeg der. Er det grytekluter er jeg der. Er det Calorimetry så er jeg der ... Det eneste jeg virkelig føler jeg har brakt med meg av egne ideer er de hekla teppene mine. De starta jeg med lenge før jeg fikk blogg.

3 kommentarer:

  1. Takk for kommentaren i bloggen min. Ja, det er nok spenst i Calorimetryen med NORO-garn til at det sitter bra. Har strikket to med NORO-garn og de sitter bra.

    SvarSlett
  2. Da skal jeg prøve det, jeg liker norogarnet veldig godt :)

    SvarSlett
  3. Så koselig at du tok utfordringen:)
    Ser at du har blitt en skikkelig Lace-racer siden jeg var innom sist :)Skikkelig fine sjal. Og calorimetrier.Og JA :)det er skikkelig fine stauder og jeg vil gjerne ha! Så snill du er :) Trives de i potte? Jeg leier bare, og som du ser av hagebildene mine så er det ikke akkurat gress på uteplassen min ;)

    SvarSlett

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...