9.2.07

Sliter med mønster


Holder på med lua til Kim Hargreaves, men jeg sliter med å skjønne oppskriften (forbauset). Det er et par spesielle mønsterteknikker der som er så - for meg - spesielle at jeg har problemer med å skjønne at jeg faktisk kan gjennomføre det. Hør her:
Legg høyre pinne bak venstre, hopp over en maske og strikk vrang på baksiden av neste. Så strikker du vrang på forsiden av den du hoppet over, før du lar begge meskene gli over på høyre pinne.
Enig, litt sært, hva?

Dessuten irriterte det meg at jeg glemte å telle antall perler som skulle træs på strikketråden. Hvis man i et mønster skriver 147 perler og legger med en pose med perler regner jeg med at det er cirka 147 perler. Ikke 350 ...

Dette lover ikke godt for adopsjonsprosessen :/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad for alle kommentarer, selv om jeg ikke svarer hver i sær :)
Dessverre har jeg måtte skru på ordrebekreftelse fordi jeg får så innmari mye spam. Håper ikke dette gjør det altfor vanskelig for deg å kommentere.

Og lageret økte …

Eller lager? Er det noe hyggelig ord for alt det vakre garnet jeg har hjemme?  Mens jeg tenker litt mer på det ordet kan jeg fortelle om d...